2 May 2015

KAU DAN AKU BERBEZA

Aku ini hanyalah insan biasa
Yang hidup atas bumi yang fana.
Engkau pula si durjana
Yang hidupmu dalam kebinasaan.
Kau ajarku erti mewah
Kau ajarku erti khayalan
Kau memberi derita kepadaku.
Aku ingin lari dari belenggu hidupmu
Yang membawa kemewahan sirna
Yang membawa khayalan dusta
Yang membawa penderitaan.
Pergilah kau!
Pergi jauh daripada hidupku
Aku ini hanyalah insan biasa
Yang hidup menuju satu matlamat
Matlamat menuju yang satu
Menuju ke arah yang abadi
Berada di sisi Illahi
Pergilah kau!
Pergi kau tinggalkan aku
Wahai dunia yang sepi
Tinggalkan aku di sini
Di sisi yang Maha suci
Ketahuilah dirimu
Kau dan aku berbeza
Dunia kita tidak serupa
Aku menuju pada Yang Satu
Kau pula memanggil insan yang lain kepadamu
Tujuanmu kepada yang membinasa
Lupakan diriku!
Tinggalkan aku!
Biarkan aku pergi ke jalan pilihanku sendiri.
20 JANUARI 2007

1 MUHARRAM 1428H 9.40 p.m.

No comments: