1 May 2015

MALAM INI


Indahnya suasana malam ini
Sinaran rembulan menerangi alam jagat
Bintang kejora mengerlip memagari sang rembulan
Yang rupawan di sebalik awan hitam
Seketika aku terkenang
Kepada-Nya yang Maha Kasih
Hati kudusku terasa sayu
Tubuhku terasa kerdil sekali
Tatkala terkenangkan kekhilafanku terhadap-Nya.

Aku bersyukur kerana diberi peluang
Menghidup udara segar ini
Rezeki yang tidak pernah putus
Aku mohon kepada-Nya sebuah kekuatan
Agar aku bisa memegang erat talinya
Agar tidak menjadi layang-layang yang terputus talinya.


Indahnya suasana mala mini
Menggamit sebuah perasaan yang manis
Dinginnya bayu malam ini
Membawaku hanyut dalam dakapan kalimah-Nya
Segarnya udara malam ini
Mengurniakan sejuta kekuatan dalam sanubariku ini.

Aku bermohon kepada-Nya
Jangan dipadam cahaya-Nya yang menerangi hati kudus
Hati kudus milik sang puteri

Sang puteri yang dambakan kasih Illahi…

No comments: