24 Feb 2018

LEPAK SANTAI PENULIS DEALOVA 1 & 2


Alhamdulillah. Buku antologi terbaru sudah berada di tangan. Dealova 1 & 2 terbitan Pena Padu. 
Siang tadi, saya dan beberapa orang penulis Dealova 1 & 2 berkumpul di Tasik Shah Alam untuk sesi lepak santai dan penyerahan buku oleh penerbit buku Pena Padu. Program ni ala - ala majlis pelancaran tapi kami adakan secara santai saja. Tak ramai yang dapat sertai. Lebih kurang 10 orang penulis bersama ahli keluarga mereka. Itu pun dah terasa kemeriahannya. Kalau semua terlibat, pasti lagi kebabom. Hehe. Terima kasih semua terutama Ayahanda Chik yang menaja makanan yang sedap. 

Alhamdulillah. Syukur sangat. Lama menanti buku ni siap. Cabarannya, Tuhan saja yang tahu. Menurut kata penyelenggara, Sangat susah untuk emngumpul karya dari Ogos tahun lepas sampai ke bulan Januari. Ada saja halangan termasuk penulis yang tarik diri saat akhir dan penulis yang tarik karya! 😭😢 Saya faham mengapa perkara sebegini berlaku? Sebenarnya, tak mudah untuk menghasilkan sebuah cerita. Apatah lagi untuk menghasilkan karya yang mampu menarik minat pembaca, membuka minda dan memberi pengajaran yang berguna kepada pembaca. Saya akui, menulis tidak semudah mengunyah kacang. Kacang pun kadang-kadang ada yang keras, sukar untuk dikunyah. Begitulah, semua orang boleh menulis tetapi tidak semua mampu menulis dengan baik. Saya pun masih belajar menulis daripada penulis - penulis yang sudah dikenali dengan hasil penulisan yang mantap.


Alhamdulillah. Karya yang bertahun ditulis berjaya diterbitkan dalam antologi bersama penulis yang hebat - hebat. Melalui tunjuk ajar penyelenggara yang baik hati juga, beliau menyunting sedikit karya saya dan memberi pandangan kepada saya untuk memperbaiki mutu penulisan. Semakin hari semakin banyak yang saya rasa saya perlu belajar. Menulis tidak mudah ya. 

Dealova 1 & 2 dah terbit. Dengar kata ada sambungan. Kita jeng.. jeng... jeng... dulu ya. 😍
Nak tahu lebih lanjut, boleh 'like'dan 'follow' Laman FB Antologi Dealova 

Semua maklumat ada dalam tu termasuk maklumat ejen jualan naskhah Dealova. Wow! Siap ada ejen lagi tu. Buku best ni tau. Jangan tak beli.

























No comments: